середа, 16 вересня 2020 р.

Урок №2 "Етикет електронного листування"

Більшість користувачів, які проводять в Інтернет досить часу, сприймають електронну пошту як щось дуже природне. Вони вже не дивуються чаклунству, яке переносить повідомлення за долі секунди на край світу.

Електронна пошта це засіб, призначений для обміну інформацією між користувачами. Щоб користуватися нею, вам потрібно створити поштову скриньку з певною адресою, на яку  будуть приходити листи.

Що ж таке етикет?

Етикет (франц. étiquette — етикетка, напис) - норми й правила гідної поведінки людей у суспільстві.

Робота в групах. Учні зображують на аркушах паперу своє уявлення етикету та його складових.

Як ви думаєте чи існує етикет в Інтернеті?

Від кого залежить дотримання етикету в Інтернеті?

Етикет електронного спілкування -  це неформальний кодекс поведінки, за яким регулюється  спілкування між користувачами

починайте текст листа з привітання, завершуйте підписом;

• якщо звертаєтеся до людини, з якою ви особисто не знайомі, назвіть себе;

• не забудьте вжити слова будь ласка, якщо звертаєтеся до кого-небудь із проханням;

 • подякуйте, якщо хтось допомагає вам;

• намагайтеся уникати фраз, що можуть спричинити конфлікт;

• не надсилайте в листах не перевірених даних;

• намагайтеся не припускатися граматичних помилок. Окремі правила пов’язані з особливостями спілкування в мережі:

• зазначайте тему свого листа - часто користувач орієнтується саме на тему, коли переглядає пошту та обирає листи для читання;

• не пишіть увесь текст листа великими літерами – його важко чита­ти, цесприймається як крик;

• включайте до повідомлення цитати з листа, на який відповідаєте, якщо ви посилаєтеся на деякі слова співрозмовника;

• не додавайте без потреби вкладення до листа; повідомляйте адресато­ві, які файли додаєте до листа, оскільки часто через вкладені файли розповсюджуються комп’ютерні віруси. Майте на увазі, що у випад­ку зараження вірусом вкладеного до вашого листа файлу лист може бути заблокований і не надісланий адресату.

Це головні правила, які виповинні запам’ятати та дотримуватись, при спілкуванні через електронні листи.
Листуючись в Інтернеті, ти зазвичай не бачиш співрозмовника, тому не можеш знати, які емоції він вкладає в те або інше повідомлення. Для передавання своїх емоцій у листах часто використовують смайлики.
Проте необхідн чітко уявляти різницю між декількома термінами.
1)      Емотікони
2)      Смайли
3)      Емодзі
Емотікони – використовуються для позначеня емоцій лише типографними знаками:*,-)(/ та інші.
Смайлики (англ. smile - усмішка) –графічне зображення емоцій з використанням символів. Наприклад, послідовність символів :-) нагадує обличчя, яке усміхається, а послідовність :-( - сумне обличчя. Правильне використан­ня смайликів додає листу настрою, робить його емоційнішим. До тексту листа можна вставляти й графічні смайлики. Для цього по­трібно вибрати кнопку Смайлики або подібну у вікні створення ново­го листа та обрати потрібний з колекції.
19 вересня вважається Днем народження «смайлика». За 25 з гаком років свого існування «смайлик» став незмінним атрибутом електронного спілкування, і багато хто вже не можуть уявити, як можна було б без нього обходитися.
Крім того, сьогодні поширення набувають емодзі.
Еmoji (емодзі походить від яп.  — картинка і 文字 — знак, символ; яп. вимова [emodʑi][1]) — особлива мова ідеограм і смайлів, які широко використовують в електронних повідомленнях та на сторінках сайтів.Тобто це спеціальна мова, в якій замість іменників та дієслів використовують графічні зображення.Однак у мовній  практиці ччастіше за все викорисовується дововнення тексту емодзі.
У 2015 році Оксфордський словник англійської мови, вперше назвав словом року «emoji» — значок, який офіційно називається «обличчя зі сльозами радості».
Етика використання емотіконів у різних країнах.
Наші дужечки ))))) або ((( скоріше за все не зрозуміють у США та Європі, оскільки там прийнято використовувати повну форму написання смайлів. Крім того, частота використання смайлів залежить від особливостей культури народу. Було досліджено дане питання і як висновок введені поняття в исококонтекстуальних і низькоконтекстуальних культур (такі, що твердо демонструють свою позицію та ті що намаються ухилитись від прямого її висловлювання) 


Презентація "Етикет електронного листування"

Немає коментарів:

Дописати коментар